Volgend jaar tóch EM bessenpluk festijn!

Geen reacties op Volgend jaar tóch EM bessenpluk festijn!

In de uitnodiging van juli dit jaar hebben we aangekondigd dat we er een tweede EM Bessenpluk zou komen in de nazomer, zoals u dat van ons gewend bent. Helaas hebben we dit vanwege de aanhoudende droogte niet kunnen doen. De irrigatie was niet opgewassen tegen de droogte, waardoor de meer dan 5000 blauwe bessen struiken zijn verdord. Er waren slechts enkele bramen die weerstand wisten te bieden tegen deze aanhoudende droogte.
Het leek erop dat dit deze nazomer EM Bessenpluk de laatste zou zijn, vanwege een onoverkomelijke pachtverhoging van het land waar de EM Weldaadbessen gaarde zich op bevindt. Maar we hebben goed nieuws! Auke Vonk heeft met zekerheid kunnen zeggen dat er volgend jaar toch nog een EM Bessenpluk komt! Het is zelfs goed mogelijk dat de Weldaadbessen gaarde zal blijven bestaan. Het wordt dan een reintegratieproject waar de familie Vonk nog wel zal helpen het land te voorzien van EM en de bijen.
Ondanks de gemiste nazomer Bessenpluk zijn we erg blij dit heugelijke nieuws te brengen! We zien jullie graag volgend jaar weer in Wilhelminaoord!