Modderballen maken bij W.S.V. Almere

Geen reacties op Modderballen maken bij W.S.V. Almere

Almeresport, 16-11-2006 http://www.almeresport.nl/site/nieuws.php?actie=item&n_id=593

Aanstaande zaterdag 18 november tussen 10 en 12 uur ‘s ochtends komen meer dan 50 vrijwilligers naar de Watersport Vereniging Almere Haven aan Sluiskade 11, om 12.000 EM modderballen te gaan kneden. De modderballen zijn bedoeld om de blauwalg in de haven te bestrijden en bevatten EM – Effectieve Micro-organismen. Iedereen die zich zaterdag bij de watersportvereniging meldt kan meedoen met kneden.

De vrijwilligers zijn omwonenden, ondernemers uit Almere Haven, fractieleden van Groen Links, EM geinteresseerden, mensen van de EM Vereniging Nederland en mogelijk vertegenwoordigers van diverse media. Verschillende ondernemers ondersteunen het werk van de vrijwilligers met koffie, broodjes met beleg, schortjes, tafels etc. De modderballen moeten een week rijpen en uitharden voor ze klaar zijn voor gebruik. Het is de bedoeling om de modderballen op 25 november de haven in te gooien. Of dat gaat lukken is nog onzeker omdat Rijkswaterstaat bezig is uit te zoeken of een vergunning vereist is.