EM klei(modder)ballen op 18 november bij de Jachthaven

zaterdagmorgen 18 november bij

de Jachthaven van 10 tot 12 (of) 1 uur

adres: Sluiskade 11, Almere Haven, tel. zaterdag 036-5317517

voor de routebeschrijving, zie https://www.emvereniging.nl/almere/route/

Met dit berichtje nodigen we u van harte uit om te komen helpen met het maken van de EM modderballen (er staat een foto van modderballen maken in Japan op www.emvereniging.nl/almere/). En wel uit grote moten klei vermengd met dé  Effectieve Micro-organismen die onze haven en de stranden weer schoon moet krijgen.

Wees gerust, het zal geen grote kliederboel worden. Het is mooie en redelijk droge klei waar de ballen van gemaakt worden. Wij zorgen ervoor dat het een comfortabel en gezellig werkje wordt. We zullen met een ploeg van rond de 50 mensen de ballen gaan kneden. Bij goed weer gaan we de modderballen buiten bij de jachthaven maken. En anders op een beschutte plaats. Dus trekt u voor buiten wel warme kleren aan.

De ballen moeten tenminste een week van te voren gemaakt worden om te rijpen en te harden. Daarna zullen we ze op feestelijke wijze (met verwachte goedkeuring van Gemeente en Rijkswaterstaat) te water laten. De definitieve datum hiervoor is nog onzeker. Maar we blijven voorlopig uitgaan van zaterdag 25 november.

Met steun en hulp van onderstaande bedrijven kunnen we met deze voorbereidende fase er al een prachtige gezamenlijke actie van maken:

Aardse Droom

Volendammer Vishandel

Weefkunst Galerie La Mere

WSV Jachthaven Almere-Haven

Weet u nog meer mensen enthousiast te maken voor het modderballen maken? Of wilt u op een andere manier deelnemen aan dit burger initiatief? Geef dit dan even aan ons door op telefoonnummer 036-5400184 of 0614-445735 of per mail via info@www.site123.nl

Het laatste nieuws met betrekking tot ons burger initiatief vind je op www.emvereniging.nl