www.emvereniging.nl

Thursday, May 04, 2006

Prebiotische vezelmix

Bron: Algemeen Dagblad/ groene Hart, 26 april 2006

Flesvoeding Nutrilon van Nutricia versterkt het immuunsysteem van baby’s aanzienlijk.
Dat blijkt uit onderzoek van Numico Research, het onderzoeksinstituut van Nutricia.
De voeding, die een prebiotische vezelmix bevat, is getest bij kinderen met een of twee allergische ouders.
Kinderen die de vezelmix twee weken tot zes maanden gebruikten, hadden vijftig procent minder kans op allergieen dan kinderen die in de flesvoeding een placebo gebruikten. Ook de kans op infecties aan de bovenste luchtwegen en op diarree daalde. Nutricia spreekt van een wetenschappelijke doorbraak.

Lees verder...

Posted by sattwa on 05/04 at 09:23 PM
GezondheidPermalink
Page 1 of 1 pages