De tweede nieuwsbrief van de EM-vereniging

Standaard

EM Nieuwtjes van week 30

image
Hier al weer de tweede nieuwsbrief van de enige echte Nederlandse EM-vereniging.

Verenigingsnieuws:

Welkom aan alle nieuwe leden van de EM-vereniging.

Inmiddels zijn we gegroeid naar 42 leden, een groei van maar liefst 27% in 4 weken.

De contributie is intussen ook geincasseerd dus een dezer dagen kun je je lidmaatschapspasje in de brievenbus verwachten.

Effectivifeiten:

image  Omdat we allemaal op school gezeten hebben of nog zitten: op http://www.emvereniging.nl kun je een (uit het engels vertaald door het WEimageEM team) handboek downloaden. Het is uitgevoerd met kleurige plaatjes en foto’s en is een stap voor stap handleiding om op school allerlei modules met EM, EM Bokashi etc. te doen. Het is een echte aanrader ook voor gebruik thuis. Heel helder worden een aantal zaken uitgelegd als: zelf EM-Bokashi maken, toepassen in tuin of bij potplanten en natuurlijk het fermenteren van keukenafval. Het is een pdf bestand en ongeveer 2 Mb groot.

image  Als je trouwens zelf op je school of de school van je kinderen hier een project mee wilt starten kun je voor sponsoring terecht bij Stichting de Moeder’s Geuren: http://www.moedersgeuren.nl.

image  Heel leuk is ook dat we al drie keer een uur (op donderdagavond om 23.00 uur) op internet een radio-uitzending verzorgd hebben die grotendeels over EM ging. Het radioprogramma heet positief.nu (http://www.positief.nu). Je kunt elke donderdag om 23.00 uur luisteren naar Ridderradio (jawel van good old Willem de Ridder die zelf EM-X gebruikt). Via http://www.ridderradio.com en dan klikken op het plaatje van de radio. Je kunt dan meeluisteren via de player van je keuze en je kunt mee-chatten in de uitzending. En je kunt zelfs meekijken met de webcam. We horen graag van je via de chat op donderdagavond!

image  In deze warme dagen kan de GFT bak aardig meuren, de ervaring is dat EM-Actief[1] sproeien op de bodem en de wanden van de bak de vervelende geur drastisch vermindert. Het zijn echte geurvreters die EM jongens en meisjes.

image  Wist je dat Hond niet meer naar Hond ruikt als je EM-Actief door zijn eten doet? Voor veel kattenliefhebbers een uitkomst.

image  We hoorden ook het fantastische verhaal van een man die zieke dieren voor een prikkie opkocht, ze vervolgens met EM weer helemaal oplapte en ze als nieuw verkocht!

image  Pelikaan van Ridderradio had het lumineuze startende ondernemers idee om een WEimageEM-X shop te beginnen. Voor als je tijdens het shoppen een opkikker nodig hebt of als je het sowieso niet meer ziet zitten en zelfs uitgekeken bent op de koffieshop. Wie doet er mee?

image  Je kunt nog steeds via http://www.emvereniging.nl een eigen EM pagina aanvragen. Op die manier kun je alle bezoekers van de website van de vereniging nog enthousiaster maken over EM door jouw ervaringen te delen.

EM-links:

image  Bij Yahoo zijn een aantal groepen waar je lid van kunt worden waar veel goede en interessante informatie en ervaringen over EM worden uitgewisseld, o.a.: http://health.groups.yahoo.com/group/EM-health/ en http://groups.yahoo.com/group/EM-Ag/ (EM in Agriculture, Industry and Waste)

Stuur allemaal je ervaringen, gebruikerstips, effectivifeiten en EM-links naar info@emvereniging.nl zodat we regelmatig een nieuwsbrief kunnen versturen.

Kijk regelmatig op de website van de vereniging om in de gaten te houden welke nieuwtjes we verzameld of bedacht hebben, kun je gelijk checken of onze webmaster de site wel netjes bijhoudt.

EM-vereniging Nederland, http://www.emvereniging.nl

e-mail: info@emvereniging.nl

——————————————————————————–

[1] EM-Actief noemen we hier de met EM-1 en rietsuikermelasse (zelf) gebrouwen EM samenscholing.

Verenigingsnieuws:

Welkom aan alle nieuwe leden van de EM-vereniging.

Effectivifeiten:

EM-links: